Chicago Bulls

Chicago Bulls og
Motorola

Chicago Bulls har kunngjort et flerårig partnerskap med Lenovo-selskapet Motorola Mobility, som nå er lagets offisielle draktmerkepartner. Dette samarbeidet omfatter ulike markedsføringsinitiativer, prosjekter i lokalsamfunnet, digitale ressurser, reklame på stadion og mye mer. Med hovedkontor i velkjente Merchandise Mart i sentrum av Chicago, som er verdens største kommersielle bygning og designsenter, har Motorola lokale røtter som gjør selskapet til en svært passende draktmerkepartner. I tillegg er Motorola Chicago Bulls sin offisielle globale partner og eksklusive smarttelefonpartner, noe som ytterligere styrker båndet mellom de to institusjonene med felles hjemby. Bulls-president Michael Reinsdorf ser frem til utvidelsen av partnerskapet og forventer at det får effekt på lokalt, nasjonalt og globalt plan.
«Chicago har vært hjem for oss i mange år, og Bulls har vært en organisasjon vi har respektert og heiet på i hele denne tiden», sier Rudi Kalil, Motorolas administrerende direktør for Nord-Amerika. «Motorola og Bulls deler ikke bare den enorme stoltheten over hjembyen sin, men også en lidenskap for å bringe mennesker sammen gjennom unike brukeropplevelser. Vi er glade over å bringe våre to merker sammen og tilføre både selskapet og den varierte produktporteføljen vår ytterligere energi fra byen og fra fans av Chicago Bulls og NBA over hele verden.»

Som en del av partnerskapet vil Motorola nyte godt av stor merkesynlighet i United Center og under Bulls-sendinger på kampdager. Logoen vil være synlig langs banen, på resultattavlen under kamper, i repriser, på Bulls sine sosiale medier, i digitalt innhold, på det offisielle nettstedet og i kommunikasjon til fansen. Både Bulls og Motorola har planer om å promotere samarbeidet lokalt og internasjonalt og organisere arrangementer og opplevelser for fans over hele verden.

Motorola og Bulls fremhever et felles engasjement for lokalsamfunnet og vil samarbeide om initiativer rettet mot å hjelpe underpriviligerte nabolag i Chicago. Dette samarbeidet har som mål å bidra til å forebygge vold i lokalsamfunnet de kommende sesongene.

FOTOGALLERI: BULLS x MOTOROLA-DRAKTMERKE